Se poate trece la capitolul următor cu tasta ► și se poate reveni la un capitol precedent cu tasta ◄

Viața unei aplicații


<

C
a
p
i
t
o
l
u
l

a
n
t
e
r
i
o
r

<

La fel ca toate lucrurile din lumea asta, şi aplicaţiile au o viață a lor. După cum cineva zicea "Orice are un început, are şi un sfârşit". Nimic deosebit şi nimic complicat. Aplicaţiile pot fi definite de următoarele etape:

  1. Definirea (când credem că facem ceva absolut extraordinar)
  2. Dezvoltarea (momentul când vedem cum nimic nu merge)
  3. Exploatarea (și când ne dăm seama că între timp a apărut ceva mai bun, mai rapid și mai interesant)

Totul e de la sine înțeles aici. O aplicație pornește ca o idee, apoi e realizată și pe urmă e folosită. Pe parcursul exploatării se pot face îmbunătățiri și, O Doamne!, ce se mai folosește scuza asta. Când a apărut ultima oară ceva care să meargă bine de la versiunea 1.0? Ba mai nou unele jocuri (care, deh, tot în categoria de aplicații pică) sunt lansate fără ca cineva să se fi uitat peste versiunea finală. Brink e un prim exemplu care îmi trece prin cap.

Însă nimeni nu are cum să scape de mentenanță. O fi un rău necesar ori un bine facultativ, idea e că mereu se poate îmbunătății ceva. Și când nu mai e ce să se îmbunătățească, se schimbă arhitectura și spectacolul continuă.


>

C
a
p
i
t
o
l
u
l

u
r
m
ă
t
o
r

>

Ți-a fost de ajutor ce am scris aici?
Hei, mersi de răspuns.